2012. október 5., péntek

Mogyorós Szelet

Egy női magazinban találtam ezt a receptet, és pontosan úgy sütöttem meg, ahogyan az eredeti recept írta. Ez nagy hiba volt, ugyanis mikor kiborítottam az elkészült süteményt a sütőformából az morzsa-darabokra esett szét... De szerencsére ezt kihívásnak értékeltem, úgyhogy körülbelül 30 másodperc alatt átírtam a receptet, és íme, ez sült ki belőle: 



Az eredetileg is reform recept 200 g vajat írt, 1 csipet fahéjat (csipet??? akkor inkább nem sütök), 2 evőkanál mézet, 150 g barna cukrot, 80 g darált mogyorót, 250 g cseresznyét, 200 g zabpelyhet és 6 dkg teljes kiőrlésű lisztet. 

Én egy kicsit más palettával dolgoztam:

100 g olvasztott vaj
1 evőkanál méz
200 g zabpehely (aprószemű)
100 g darált török mogyoró
60 g tönköly fehér liszt
3 evőkanál folyékony édesítő
5 tojásfehérje (NEM habként)
1 teáskanál fahéj
1 csipet só
200 g vörösáfonya 


Tehát, fogjuk az összes hozzávalót és egy tálban összekeverjük. Ehhez kézi mixer sem szükséges. 
Egy 30 x 10 cm -es sütőformát kifújunk vajspray-vel, vagy kivajazzuk-kilisztezzük, és belesimítjuk a tésztát. 150°C - on, 35 perc alatt készre sütjük. 

Tálalhatjuk forró vörösáfonya szósszal, fahéjjal meghintve. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése